söndag, december 23, 2012

Världens bästa kille!


Och helt plötsligt så är det julafton imorgon. Tiden går fort när man har roligt och även fast vi har pysslat med halsfluss denna vecka så har vi haft en hel del kul också. Denna variant av halsfluss var en barnlek för Ella har knappt varit påverkad alls. Om vi ska behöva välkomna fler halsflussar till detta hushåll i framtiden så röstar jag för denna sort.
Sötaste tomtenissan!
Idag har jag passat på att storstäda och rensa Ellas rum för imorgon har jag hört ryktas om att det kommer nya grejer som ska in där. Rykten och rykten förresten....gammal organisatör som man är så har jag såklart ett Worddokument med alla julklappar till alla. Sådan är jag. Iallafall. En hel påse med gamla grejer kunde jag smussla ut när dottern inte såg. Lukas har hjälpt till på bästa sätt han också. Det känns som att han får för lite credd för hur duktig han egentligen är. Han är så grym, min son. Nästan alltid snäll och glad och finner sig i situationerna hur de än utvecklar sig. Det är galet vad jag är glad över att han kom och det är galet hur kär jag är i honom. Underbara lille kille som sprider ljus och glädje var han än kommer. Han har fullt upp på dagarna med att ställa sig mot allt som går att ståe mot och allt som inte går att stå emot. Om han lyckas hitta ett bord eller en soffa så spatserar han runt runt och är hur nöjd som helst. Tänder ploppar det upp som aldrig förr, fem är uppe och två till är på gång. Han älskar musik, dansar så fort något svänger en aning. Det bästa att göra just nu är att spela på Ellas piano, spela och sjunga i mikrofonen är det världsklass på. Älskade killen!
Bästa pepparkaksgubben

Apropå bra killar, så gjorde Johan världens godaste julgodis häromdagen. Livsfarligt att ha det stående i kylen må jag säga, men det har gått över förväntan. Än så länge finns det några bitar kvar i varje fall och det är mer än vad som borde vara rimligt med en hungrig kvinna utan behärskning i hushållet. 

Ellas nystädade rum

Glad fjärde advent!

Inga kommentarer: