tisdag, februari 19, 2013

Hur kroppen fungerar

På måndag är det dags för tenta. Det var galet längesedan jag hade en tenta och en sådan här hemtenta har jag nog knappt aldrig haft, Det kommer bli en lång dag och jag hoppas att huvudet vill samarbeta med mig. Jag borde förbereda mig, men har fastnat här...det bådar sådär.


Lukas och Ella leker med sladden till dammsugaren
Lukas går! Han går och går och kryper. Krypa är väl i ärlighetens namn det han gör allra helst, men allt mer så väljer han att stappla mellan möbler och människor. Ella tog sina första steg när hon var 13 månader medan Lukas bara är strax över 10 månader. Ella var så nöjd sittandes men Lukas har alltid varit sugen på nya utmaningar. Det är häftigt att se deras olika personligheter komma fram allt mer. Ella är en typisk treåring som ska ifrågasätta det mesta och bråka om en del. Det är väl bara att rida ut stormen och ta en fight i taget.

Jag har börjat inse hur min kropp fungerar nuförtiden. Det tog bara 31 år. Som jag äter och tränar för tillfället så går jag ner runt 1-2 kg under vardagarna. Sen kommer helgen. Den där jävla helgen. Då är det kört, för då får de där 1-2 sketna kilona flytta tillbaka igen. Så håller jag på. Upp och ner. Ner och upp. Jag står still med andra ord, även fast jag står still på mindre vikt nu än för 6 månader sedan. Det är alltså slutätet på helgerna, eller åtminstone så är det inte okej att trycka i sig godis som om det var min sista dag i livet. Skärpning.

Ella i sitt framtida rum


Älskade unge!
Idag åkte jag till huset, träffade elektrikerna och åkte därifrån 20 000 kronor fattigare. Det kostar att ha ljus i huset uppenbarligen. Nu var det ingen oväntad kostnad, men ack så tråkig.
Vi hälsade på i huset häromdagen och det var en otroligt känsla att se Ella springa runt från rum till rum. Hon var mycket nöjd med det som kommer bli hennes rum och hon frågade var hon skulle borsta tänderna, var skulle vi göra välling, var skulle hon titta på tv. Jag är så glad att jag kan ge henne detta, ett hus där hon kan bo och där vi har förutsättningar för ett fantastiskt liv. Inte för att vi på något sätt har bott dåligt innan, men ett hus med en trädgård är alltid ett hus med en trädgård. Vårt hus.

Inga kommentarer: