måndag, mars 11, 2013

Hej från Sälen!

Hej från Sälen. Här har vi det ungefär som vi brukar ha det i Sälen såhär års. Förutom att jag sitter med näsan nere i böckerna och ögonen på föreläsningar på datorskärmen. Och förutom att det nu är två stycken barn som bestämmer tider och allt övrigt. Förutom att den här mamman är tröttare än vanligt eftersom barnen vägrar sova som hon önskar på nätterna. Men annars är det ungefär som vanligt. Idag åkte vi till backen med målet att få Ella att testa skidorna. Det gjorde hon minsann, hon åkte några svängar i backen men sedan blev det pulkaåkning för hela slanten. Och det var okej, jag vet hur det är att snabbt tröttna på den alpina karriären. Hon är som sin mor, den där ungen. Lukas hänger med och håller humöret uppe trots bristen på skidåkning. Han är en fröjd att ha med i sällskapet.

När tänker de där barnen börja sova som jag vill? Lukas sover rätt dåligt på nätterna, han vaknar till, skriker efter nappen, somnar om en liten stund, snurrar runt sjutton varv, sparkar till mig, skriker och sedan är det morgon. Och strax innan morgonen kommer Ella tassande nuförtiden. Jag tror jag skyller på våren, det är ljusets fel. Helt plötsligt är det uppstigning för Ella i ottan eller strax innan.
Hej barnen (om ni kanske får för er att läsa om en sisådär tio år när ni får för er att googla er kära moder).... här kommer förklaringen till varför jag inte alltid orkar leka, inte alltid orkar komma på nya roliga idéer, inte alltid orkar låtsas vara glad. JAG ÄR TRÖTT! JAG UPPSKATTAR INTE ATT INTE FÅ SOVA PÅ NATTEN! Jag behöver min skönhetssömn. Så nu vet ni barnen. Men jag älskar er ändå.

I lördags besökte jag och barnen Amanda och hennes familj. Där hade vi även stämt träff med Josephine och barnen, Malin och hennes barn och med Rebecka. Med andra ord var det vänner från förr och det var jättemysigt. Tänk vad mycket kul vi hittade på när vi var yngre. Det var hemliga språk, dans, jagande och en hel massa pinsamma shower som vi tvingade föräldrar att titta på. Och det gjorde de, och filmade gjorde också. Det finns med andra ord filmer som skulle försätta mig i diverse pinsamma situationer. Filmer som involver mig, mina kamrater, dans och ett jäkla massa mimande. Det verkade som en bra idé då. Not so much nuförtiden.

1 kommentar:

Unknown sa...

du skriver för underbart trots att du somnar framför tangenterna!