måndag, mars 04, 2013

Sälen och sömnbesvär

Jodå, tentan gick. Gick och gick gjorde den och jag hoppas att den gick bra. Vi har inte fått tillbaka den än, men det kändes rätt okej åtminstonde. Jag gjorde mitt bästa och mer kan man inte begära. Jag skrev tills sista minut och trots att dagen bara innehöll plugg så var det rätt mysigt att få sitta själv med godispåsen och kära, gamla, fina Hampus och Stella som sällskap. Jag pös ju hem till mamma och pappa för lugn och ro och barnen roade sig med sin far.

CIA! Frusyren skriker att det är dags för ett besök hos dig!
Imorgon är det redovisning i skolan och jag har knåpat ihop en PowerPoint och insett att det var ett tag sedan man faktiskt gick i skolan och hade sådana uppgifter. Det är kul, att utbilda sig är roligt. Jag gillar att få använda hjärnan och att bocka av uppgifter, seminarier och disskusioner. En ny dimension till den så erfarna mamman.
På onsdag ska jag besöka skolan där jag förhoppningsvis ska spendera en hel del tid framöver. Det ska bli spännande och framför allt roligt att träffa eleverna i "min" klass.

På söndag far hela familjen till Sälen för en veckas skidåkning och sådant där man gör när man är i fjällen. Som vanligt hyr vi ett hus tillsammans med Johans mamma med sambo och det ska bli skönt att komma bort en sväng, Jag hoppas att barnen kommer få det roligt och eventuellt blir det premiär i skidbacken för Ella. Hon och jag kan ju åka hand i hand i barnbacken, för jag är ju som bekant nybörjare varje gång jag kommer dit. Jag hinner liksom aldrig bli trygg med skidorna på fötterna. Johan kommer alltid åka en bit framför mig och skrika "Tyngden på dalskidan" och "Du måste våga släppa på". Som om jag inte försöker. Gubbstrutt.


Sötaste killen, mitt i maten!
Ella gav ju sina nappar till tomten i julas och det har gått över förväntan. Inget tjat och inget gnäll och föräldrarna är nöjda. Dock har efter det fått svårare att varva ner och somna på kvällarna. Tidigare somnade hon själv i sitt rum på hyfsat kort tid men efter jul så har det blivit allt mer spring in och ut ur rummet och det har tagit fasligt lång tid. I onsdags åt jag frukost tillsammans med finaste Lova och då tipsade hon om sagan Kaninen som så gärna ville somna. KLOCKREN! Jag laddade hem den och testade samma kväll och hjälp så effektivt. Ella har somnat gott utan bråk sedan dess. Guld värt för de trötta studenmorsan.

Jag har sagt det förut, men Lukas får verkligen för lite credd. Han är otroligt, fantastiskt superfin. Nu går han mer än han kryper, han har oftast snäll och glad och de enda gångerna jag kan känna mig lite mindre nöjd med honom är när han väcker mig på nätterna. Men bara då, och det får vara okej i totalen. Han hänger med, han är den typiska lillebrorsan.

Och flytten närmar sig. Det börjar bli dags att packa och jag vet verkligen inte var jag ska börja. Eller hur jag ska börja heller för den delen. Jag måste leta reda på en drös kartonger så om ni har och inte vill ha så vill jag ha!




1 kommentar:

cia sa...

Ha ha ha.. Underbart! <3