onsdag, mars 13, 2013

Hej igen

Hej igen från Sälen. Här rullar dagarna på i full fart, imorgon är det dags att bege sig mot Örebro igen. Det går fort när man har roligt. Även fast jag får fylla rätt mycket tid med att plugga så känns det bra. Barnen har roligt och det är det absolut viktigaste. Att de har det bra och att de njuter gör att studentmorsan också mår prima. Igår blev det bad och Lukas var överlycklig. Han har aldrig badat i badhus tidigare så det var galapremiär. Illa kan tyckas eftersom vi kastade i Ella när hon var tre månader och sedan fortsatte att plaska varje vecka hur länge som helst. Det blir ju dock annorlunda med barn nummer två, det här med babysim har hamnat i skymundan. Vi har fullt upp med livet och såhär i efterhand känns babysimmet som rätt överskattat. Det var bra och viktigt och hade säkert fyllt sin funktion bättre om föräldrarna hade underhållit kunskapen bättre. Det blev vi lite dåliga på så jag tror inte att Ella är mer van än någon annan i hennes ålder när det handlar om vatten. Kul var det dock och hade det inte varit för babysimmet så hade vi ju inte hittat fina vännerna Lova och Niklas i plurret.

Idag skiner solen från en klarblå himmel och en dag i backarna stundar. Det lutar åt noll skidåkning för min del i år. Jag räknar med att få lära mig på nytt tillsammans med Ella, kanske kan hon och jag gå skidskola nästa år. Jag hinner som sagt aldrig bli någon fena på skidor för två dagar om året räcker inte för mig. Jag glömmer och blir nybörjare på nytt varje år och jag är inte så bra på att vara ny på saker. Jag gillar att kunna ordentligt.

Inga kommentarer: