måndag, maj 13, 2013

Utkastade från campingen

Det bloggas dåligt här på campingen. Förmodligen beror det på att jag har fullt upp med att fullt ut leva det äkta campinglivet. Eller så beror det på skolan och livet, vilket som duger.

Ella har lärt sig skriva sitt namn - STORT!
Lukas har haft några griniga dagar, men nu verkar det ha gått över...!
Vi fick flytta ut från stugan i torsdags eftersom hela campingen skulle invaderas av ett gäng glada orienterare. Det visste vi från början så inget ont om det men en smula besvärligt blir det ju onekligen när det ska packas och flyttas. Fast å andra sidan börjar den här familjen få in rutinen på att packa ihop och bära så det gick över förväntan. Speciellt för mig som tog barnen och drog till kossorna istället. I Askersund var det nämligen dags för kossorna att få komma ut på grönbete så vi tog med oss mormor och åkte dit. Ella älskade kossorna, speciellt kalvarna. Hon passade även på att rida på en häst, sitta i en traktor och spana på de andra djuren. Hon kan verka lite blyg ibland men hon är allt modig min lilla tjej. Eftersom campingen var full så blev det övernattning ett par nätter hos farmor och Lennart. Det gick fint, men det faktum att de har en trapp och jag har en klättertokig son gjorde mig en smula frustrerad. Det var helt enkelt ett jävla spring i den där trappen. Upp och ner. Ner och upp. På fredagen sken solen. Märkligt kan tyckas eftersom det var dags för Kumlamarken. Jag och barnen spenderade dagen tillsammans med Jennie och barnen och det var riktigt lyckat. Ella och Melvin fann varandra på riktigt. De är så fina de två, och jag hoppas innerligt att de kommer ha en speciell kontakt hela livet. De har ju ändå växt upp ihop och var det något jag saknade som liten så var det en killkompis. En sådan där som är bra att ha och som känner andra killar, som man kan prata om allt med och som kan hjälpa till om något är svårt. En sådan relation vill jag att de ska ha. I lördags stod det gympa på agendan och trots att vi inte blev så många tappra familjer så hade vi roligt i massor. Jag hängde i ringarna som om det gällde livet och fick en redig träningsvärk. Det är nästan pinsamt hur otränad man kan vara. Barnen lekte och det här med gympa är en grej som jag hoppas vi kan fortsätta med. Livskvalitetshöjande på riktigt. På kvällen tyckte jag att det var dags för mamma-Ella tid så vi åkte till hotellet och checkade in där. Vi åt godis i sängen och hade det så ofantligt mysigt. Älskade unge, vad du är fin! Sådana där saker är viktigt, att ta sig tid och att umgås bara vi. Det blir lätt mycket fokus på Lukas eftersom han av naturliga orsaker behöver mer passning men Ella är såklart lika viktig hon. Lukas och pappa hade haft det jättebra de också så det kändes skönt. Igår flyttade vi tillbaka till Gustavsvik. Nu är det bara två veckor kvar till slutbesiktning och förhoppningsvis även till inflytt. Hej huset, vi kommer snart.

Imorgon drar jag och Johanna till Malmö för att gå på första delfinalen av Melodifestivalen. Det ska bli så oerhört fantastiskt kul! Bara att få umgås med henne är en fröjd och sedan att få roadtrippa och få sova på hotell gör ju inte saken sämre.
Hej köket!

Inga kommentarer: