onsdag, juli 10, 2013

Bilder och fulla kameror

Jag har återigen blivit faster till en liten fin kille. Välkommen Alwin och grattis på din födelsedag! Du har verkligen valt din familj med omsorg och jag är säker på att du kommer trivas!

Det var väl väldigt vad mycket sommar det blev helt plötsligt. Fantastiskt, underbart och vi njuter på alla sätt och vis. Jag har spenderat en hel del tid i vår så kallade trädgård. Dels för att jag kan och dels för att jag gillar att bättra på brännan. Det stundar ju ett bröllop och även fast det inte är mitt så vill jag ha min allra finaste utsida med mig. Det är inte varje dag man får klä upp sig och se sina bästa vänner gifta sig.

Idag stod det aktivitet med grannskapet på agendan. Vi hade stämt träff i lekparken och alla var inbjudna. Riktigt trevligt och riktigt nyttigt för oss som är nyingar. Jag har ett litet begär som skriker att jag vill känna alla, vilket såklart kommer ta tid, men idag var en fin början. Det vimlar av barn i diverse åldrar och det vimlar av trevliga föräldrar som är rätt lika oss i det här hushållet. Det är svårt att mingla på någon högre nivå när man hela tiden ska springa efter barnen, men vi gjorde vårt bästa och nu känner jag grannskapet bättre än vad jag gjorde innan åtminstone.

Det finns något som stör mig och det är det faktum att jag inte alls har varit kompis med kameran på sista tiden. Kameran i mobilen har tröttnat efter för hårdhänt lek av barnen och systemkameran har varit full. Med bilder visserligen, men mojängen som man tömmer den med har varit packad. Full och packad, ni hör ju hur det har spårat ur. Digitalkameran är försvunnen sedan några månader, han tröttnade på riktigt och flydde fältet antar jag?!
På grund av kamerornas krig mot madame så följer nu nedan bilder från midsommar. Såhär lite lagom för sent.

Ella och jag njuter av solen

Glada Lukas

Världens bästa kille

Dans kring stången

Ella ville såklart rida på hästen

Syskonkärlek

Kompisar från födseln - Lukas och Oliver

Här var det dags att bryta upp festen och bege sig hemåt.

Inga kommentarer: