måndag, augusti 19, 2013

Underbara bröllop!

Nej men har man sett, hon håller vad hon lovar. För en gångs skull.  
Jomenvisst, har jag sagt att det ska komma text och bild om ett bröllop så kommer det text och bild om ett bröllop. För sån är jag. Typ. Jag är rätt sugen på att gifta mig, men det jag är mest av allt sugen på när det handlar om bröllop är att få planera hela grejen. Självklart vill jag såklart bli gift och få det efterlängtade efternamnet, men i rolighetsgrad så kommer planeringen överst. Därför blev jag lycklig när Jennie berättade att de skulle gifta sig och det var en extrem ära att få frågan om jag och Johan kunde tänka oss att agera värdpar. Kunde tänka oss? Jag skulle i princip kunna betala för att få hjälpa till. Resan till i lördags har inneburit mail- och telefonkonversationer med diverse släktingar och vänner, jag har gjort mitt yttersta för att ge bra råd och tips och vi har tänkt bröllop helt enkelt. Det har varit fantastiskt roligt. Fredagskvällen gick åt till att förbereda presenter, förbereda mig själv, öva tal och inte åt att vila eller sova. Det kan man göra när man blir pensionär och boulesäsongen är över. I lördags morse klev jag och bruden in hos frisören som gjorde ett galet bra jobb. Snyggaste Jennie blev om möjligt ännu snyggare. Jag som är allt annat än tidsoptimist provade på just det när jag inbillade mig att jag kunde göra mig själv vacker på en kvart. Omöjligt uppdrag. Jag gjorde så gott jag kunde. Halleluja för smink och hårspray. Väl framme i kyrkan gjorde vi vårt bästa för att välkomna gäster, dela ut program och såpbubblor och underhålla barn. Oliver och jag kom väl inte skitbra överens när jag försökte muta honom med russin, men jag förstår honom. Sketna tant som inte plockade fram godiset tillräckligt snabbt liksom. Kyrkan gick bra och om någon tror att jag inte fällde någon tår så har ni tvärfel. Det räckte med att musiken började och dörrarna öppnades så började sminket så sakteliga rinna av. Hej känslor. Vackert var det. Inte blev det mindre vackert när brudparet sedan anlände till festgården i båt. Festen var sedan en enda stor fantastisk tillställning. Många tal, god mat och glada människor. Möhippegängets tal gick fint och även fast jag skippade manuset efter en mening så tror jag att jag lyckades något sånär iallafall. Även svensexegänget pratade och jag blev riktigt stolt över sambo som talade utmärkt. Vi och ett gäng till sov kvar och tur var väl det för ingens fötter eller promillehalt hade tillåtit bilkörning hem mitt i natten. Frukosten på morgonen smakade prima och jag är så innerligt lycklig över att få ha varit med om ett så fint bröllop. De är de bästa vännerna man kan önska sig och ett galet vackert par. Fina, fina ni! Tack för uppdraget!

Bästa Jennie

Nygifta

Säg hej till publiken!


Fina familjen!
En trött men glad jag

Inga kommentarer: