tisdag, augusti 27, 2013

Ute och svirat

Hej allvaret. Det har lurat runt hörnet hela sommaren och nu hoppade visst den där sura lilla matematikdjävulen på mig med all kraft. Det var väl väldigt vad jag är dålig på matematik. Riktigt jäkla kass. Det kommer bli en lång höst som kommer kräva enormt mycket. Min hjärna stänger helt enkelt av när det vankas siffror. Tacka vet jag förskolan, som tar hand om mina fina ungar medan jag sliter mitt hår.

Men vilken helg jag har haft. Tanten har varit ute och svirat minsann. I fredags blev det middag på Brasseriet tillsammans med Jennie och Lova. Kvalitetstid på riktigt med fina fina vänner. Det är så fruktansvärt skönt att kunna komma ut och ladda de där batterierna ibland. Att få ventilera tankar och åsikter med människor som man litar på till hundra procent är nyttigt för själen. Det är skönt att barnen växer och blir äldre på många sätt och en av fördelarna är att det nu helt plötsligt är lättare med egentid. Det är inget större projekt om mamma eller pappa är borta någon kväll, det går rätt fint ändå. I lördags stod det sedan utgång på schemat. Det gör det inte så ofta om man säger så. Utgång tillsammans med Jonna var det extremt längesedan det stod, men det har stått och när det stod så stod det många gånger. Vi gjorde Örebro osäkert varje vecka förr, men det var när vi var unga och fräscha. I lördags så laddade vi iallafall upp med rå fisk och dryck med procent i. Sedan blev det Harrys där vi dansade som om det gällde miljoner. Att det kan vara så kul! Dansa borde man göra oftare så att man riktigt kan känna livet i sig. Vi sov på hotellet eftersom det var smidigt, eftersom vi kunde och för att vi var värda det. Bara att få umgås och snacka gamla minnen var riktigt mysigt. För minnen har vi så att det räcker och blir över. Otroligt roligt var det och det kommer bli fler gånger. Tanterna kan än minsann.

På lördag är det dags för kräftskiva med grannskapet. Jag gillar att vara del av ett grannskap. Det känns tryggt på något vis.

Inga kommentarer: