tisdag, oktober 08, 2013

Hej från Falun!

Ja hej hej. Från Dalarna. Från hotellrummet. Vi har två dagar i skolan denna vistelse och jag är helt färdig efter den första. Det är tur man inte går i skolan varje dag om man säger så. Jag är inte van vid det här, jag är bättre på att slå på datorn och sedan kunna tappa fokus ibland. Och så saknar jag mina små hjärtan där hemma. Även det stora hjärtat så klart, men det där med att ha barn så långt borta är svårt. Det kan nog de flesta föräldrar intyga. Egentid i all ära, men något saknas. Jag fick prata med Ella tidigare under kvällen och det kändes skönt. Min stora lilla tjej. Jag delar hotellrum med min nyfunna vän Erika och vi har det verkligen bra! Supergullig tjej och vi fungerar perfekt tillsammans. Imorgon blir det hemfärd, jag och Skodan ska brumma hela vägen till Kumla. Det gick fint att ta sig hit även fast GPS`n vägrade samarbeta. Vägen till Falun är inga problem, det är när man kommer in i staden som det blir klurigare. Speciellt om GPS-appen är uppdaterat och vägrar prata med mig. Det blev några väl valda ord och ett antal varv runt centrum igår innan jag tillslut hittade rätt. Men en riktig kvinna reder sig alltid, så det gjorde jag minsann. Det här ett skönt avbrott i vardagen och lite hemlängtan är alltid nyttigt.

Inga kommentarer: