tisdag, oktober 29, 2013

Sprängfyllt!

Huvudet sprängs snart av all matematik som trängs för att komma in. Geometri står på agendan och det vankas tenta på fredag. Igen. Det känns som det är tentor och arbeten mest hela tiden, men det är väl såhär det är att vara en flitig student. Och tänk att jag trodde att jag eventuellt skulle hinna med andra saker på dagarna när barnen är på dagis. Inga avancerade saker visserligen, mer kanske ta en promenad på lunchen och liknande. Det kan jag glömma. Här äts det lunch framför datorn samtidigt som en föreläsning rullar och har jag tur så hinner jag kanske äta samtidigt som jag skriver. Det gäller att vara effektiv minsann. Fast jag klagar inte. Det kunde varit värre.

Det är mindre än två månader kvar till jul och den lilla julnörden inom mig jublar och gör high five. Fram till jul brukar det mesta gå bra, till och med vintern kan då och då kännas mysig. Dock så vet jag att det stundar en januari, en februari och en mars och fick jag byta ut de månaderna mot en sommar så skulle jag göra det utan att blinka. Fast nu vet jag ju av erfarenhet att jag brukar överleva vintrarna ganska bra så jag borrar ner huvudet och bara kör. Som vanligt.

Nu är årets mest intensiva kalasperiod till ända och vi har haft kul och vikten har stannat på en rimlig nivå. Jag brukar annars plocka på mig ett och annat överskottskilo under oktober på grund av allt jävla fika, men i år så står jag still. Nu är det neråt som gäller. Jag gör ju små tappra försök ni vet. Med blandat resultat. Men jag är ju sån, jag har lite för svårt att motivera mig till hundra procent och lägger hellre tiden på att umgås med vänner och familj än att motionera i tid och otid. Jag är dock på väg att hitta min typ av motion och kost, så vi får väl se om vågen jublar den också. Eventuellt. Eller så får jag satsa på Beach 2020 som vanligt.

Inga kommentarer: